poniedziałek, 25 lutego 2013

Moja codzienna pielęgnacja - Cera mieszana



Dzisiejszy wpis będzie o czymś innym niż paznokcie, a mianowicie trochę o codziennej pielęgnacji twarzy.Na zdjęciach widnieją  kosmetyki których używam na co dzień. Mam cerę mieszana i powiem szczerze, że jest dość ciężka w pielęgnacji, ponieważ taka cera ma podwyższoną zawartość sebum, a jednocześnie zmniejszony poziom nawilżenia.Na policzkach skóra często się przesusza i jest ściągnięta (najczęściej po umyciu) i ma kolor ziemisty, a w strefie T ( czoło,nos, broda) przetłuszcza się i występują rozszerzone pory i zaskórniki. Osobiście wolałam jak miałam w wieku dojrzewania cerę tłusta, ale właśnie cera mieszana rozwija się najczęściej ze skóry tłusto wilgotnej. Może przejdę teraz do opisu kosmetyków. Oczywiście są one indywidualna sprawa dla każdej z nas. Każdy musi sam dobrać je do siebie i swojej cery. Może jednak dzięki mojej opinii, niektórym z Was pomogę przy wyborze;) 


Swój dzień zaczynam od Peelingującego żelu BeBeauty z Biedronki do cery mieszanej i tłustej. Zawsze używałam żelów z tzw. „wyższej półki”, ale powiem Wam, że od kiedy mama przyniosła do domu ten żel to nie zamienię go na żaden inny. Kosztuje niecałe 5zł, a jest dla mojej cery naprawdę świetny. Kiedyś często pojawiały mi się na czole wykwity i zaskórniki i bałam się ze po tym żelu będzie masakra, a efekt jest wręcz odwrotny - cera gładka bez żadnego wykwitu, strefa T zmatowiona i to co najważniejsze, skóra dobrze oczyszczona;) Tak jak obiecuje producent. Nie zgodzę się jednak co do tego że jest HYPOALERGICZNY-poleciłam mojej przyjaciółce i uczulił ją.


Kolejnym krokiem jest TONIZACJA. Przede wszystkim nie używam toników z ALKOHOLEM, ponieważ według mnie jest to masakra dla twarzy – przesusza skórę, co powoduje ze pojawiają się podrażnienia czy tez nowe wykwity.Obecnie używam toniku firmy Ziaja NUNO Antybakteryjny. Przywraca odpowiednie pH skórze, a ponadto nie jest po nim napięta. Muszę jednak przyznać, że niestety pod względem zapachu nie powala ;) Nie powiem też że to strzał w 10, ale za taka cenę jak dla mnie jest dobry.Producent obiecuje zamknięcie rozszerzonych porów,niestety nie zgodzę się z tym,no i aż tak intensywnie jak mówi producent nie nawilża cery.  Moim faworytem ze wszystkich toników jakie używałam jest natomiast Soraya Care Control Antybakteryjny. Co tu dużo mówić – jest świetny ;) Mogę go naprawdę polecić;D Lekko zmniejsza widoczność rozszerzonych porów,jest bez ALKOHOLU,świetnie oczyszcza,przywraca naturalne pH, likwiduje świecenie się skóry,zmniejsza wielkość zaskórników ;)


Jeżeli chodzi o kremy to rano używam Garniera nawilżający Essentials Hydration. Jest on w pewnym sensie koniecznością ponieważ bez niego mam bardzo ściągnięta skórę. Stosuje go od niedawna i ciężko mi cokolwiek powiedzieć więcej, ale spróbuję chociaż kilka słów na jego temat. Jest lekki co nie obciąża skóry, ponadto szybko się wchłania, zapach ma bardzo ładny, skóra się po nim nie świeci, no i przynosi ulgę suchym miejscom na twarzy.  


Co do kremu na noc to stosuję krem firmy AA do cery mieszanej. Dostałam go od dobrej koleżanki, która stosuje tę serie do cery trądzikowej i mówi ze jedynie on jej nie szkodzi i do jej skóry jest najlepszy. Fakt, skóra po nim jest zmatowiona, lekko nawilżona, jednak jak dla mnie to trochę za mało;)Sporą zaletą jest jednak to, że normalizuję wytwarzanie sebum ;)Również mogę go polecić, chociaż do mojej skóry nie jest dopasowany w 100% ;)


Dwa razy w tygodniu robię maseczkę termiczną  z Bielendy odmłodzenie i oczyszczenie. Jest to maska którą nakłada się na skórę twarzy po czym wytarza ona lekkie uczucie ciepła. Następnie masuje się twarz, a na koniec spłukuje wodą. Muszę przyznać -  REWELACJA. Wygładza doskonale skórę i oczyszcza ją, reguluje wydzielanie sebum i zmniejsza widoczność rozszerzonych porów.Zdecydowanie musi być na półce w mojej łazience. Cera po niej znacznie mi się poprawiła. Mocniejszy masaż robię w strefie T, policzków natomiast staram się mocno nie masować żeby ich zbytnio nie podrażnić. Producent co prawda zapewnia że zmniejsza podrażnienia, ale po wykonaniu mocniejszego masażu na policzkach pojawiły się podrażnienia;)  Tak oto wygląda moja codzienna pielęgnacja. Planuję jeszcze niebawem kupić krem pod oczy, żeby troszkę zmniejszyć sińce pod oczami. Niestety prawda jest taka, że jeśli są one uwarunkowane genetycznie to nic nie pomoże, ewentualnie delikatnie je zmniejszy.



Na koniec jeszcze napiszę jakie są przyczyny tworzenia się cery mieszanej:


- w kwestii wieku, występuje ona najczęściej po 20 roku życia

- przebywanie w suchych i klimatyzowanych miejscach

- duży poziom stresu

-spożywanie dużej ilości tłuszczów zwierzęcych i cukru

-nadmierne wysuszanie naskórka ( o tym co pisałam toniki z alkoholem) - prowadzi ono do nasilenia produkcji sebum przez co skóra zaczyna się przetłuszczać, a w partiach z mniejszą ilością gruczołów łojowych(policzki) – przesuszać.





Jeżeli chcecie żebym napisała o czymś, co Was szczególnie interesuje,  piszcie w komentarzach czy też na moim fanpage ..... ;) Będzie mi bardzo milo jeśli będę mogła poznać Waszą opinie o czym chciałybyście poczytać;) 



Kosmetyki do mojej codziennej pielęgnacji twarzy


BeBeauty Face Expertiv Pure Perfect
peelingujący żel do mycia twarzy


Ziaja Nuno
tonik antybakteryjny
cera zanieczyszczona, skłonna do wyprysków


Garnier Skin Naturals
Essentials Hydration
Dry Skin


Eveline Cosmetics Q10 plus R
Aktywna maseczka odmładzająco - oczyszczająca


AA Efekt Matujący
Krem na noc
normalizujący - regenerujący

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz